Final days of Klementowice-BIRUCHIY Art School. January 2017
Село Клементовице, Польща
Організатори резиденції:
Фонд Союзу поляків міста Києва
Комплекс шкіл агробізнесу ім. М. Ратая
Міжнародний симпозіум сучасного мистецтва "Бірючий"
На завершенні резиденції Klementowice-BIRUCHIY Art School художники та студенти представили свої творчі та дослідницькі проекти. Живописні роботи на фінальній виставці представили Ніколай Маценко, Станіслав Сілантьєв, Мирослав Вайда, Віталій Кохан. Юрій Пікуль продовжив своє дослідження візуальних можливостей геометричних фігур на полотні, Віталій Кохан зобразив фікцію навчальної академічної роботи, Мирослав Вайда створив серію експресивної абстракції, Володимир Гулич - інсталяцію з яскравими полотнами великого формату та табуретами. Художник Андрій Зелінський розвинув свій цикл "Історія держави Чебурашка", Ніколай Маценко представив серію його гербових композицій, на цей раз - з яскравими трояндами, грушами, виноградом та кукурудзою, а художниця Анастасія Лойко перетворила радянський килим на арт-об'єкт, поєднуючи кольорові рослинні орнаменти з чорно-білими геометричними.
Молоді художниці групи "Light" досліджували відносини між учасниками власного об'єднання та особливості комунікації в закритих соціальних групах. Свою інсталяцію вони назвали "Відкриття". Студентки академії мистецтв Анна Самар і Настя Путиловська створили інсталяцію "Незворотність", що досліджує процес "великої міграції народів", свідками якої ми є. Кураторський проект Маші Хрущак і Лелі Гольдштейн був присвячений дослідженню міграції і втілено у перформативну інсталяцію, а художники Катя Лібкінд, Михайло Букша і Катерина Лесів зобразили це дослідження переміщень у вигляді гри слів під назвою "Міграція термінів". Ключовою темою резиденції, у кінцевому підсумку, став "Чорний квадрат" Малевича, відсилання до якого читається у багатьох представлених на виставці роботах.